Michael Thunberg är Business Director för Stratiteq i Stockholm

• Michael Thunberg har tjugo års erfarenhet som konsult och ledare med fokus på utveckling av säljorganisationer. Han kommer närmast från ett konsultuppdrag hos ett internationellt företag där han varit engagerad i verksamhetsutveckling för produktions- och underhållsoptimering – med hjälp av ledande molntjänster som Azure, Machine Learning, PowerBI och Predictive Analytics. Tidigare har Michael även varit drivande vid framtagandet av den populära webbplatsen Verksamt.se som vänder sig till de som vill starta och driva eget företag. Initiativtagare till webbplatsen är Bolagsverket, Skatteverket och Tillväxtverket.

Under åren 2016-2018 ska Stratiteq dubblera sin verksamhet, där etablering av ett Stockholmskontor utgör en väsentlig del av tillväxtstrategin. I Stockholm finns flera av Stratiteqs namnkunniga kunder liksom en betydande del av företagets omsättning. Efterfrågan på molnbaserade lösningar för Marketing Automation och Predictive Analytics i regionen bedöms som mycket stor. Under året kommer ett tiotal konsulter att rekryteras på plats.

För mer information, vänligen kontakta:

Anna Werntoft
    anna.werntoft@stratiteq.com